Jill onderhoudt je bestaande relaties
Iedere onderneming streeft naar tevreden klanten. Tevreden klanten maken gratis reclame, zijn vaak trouw en dragen bij aan een positief bedrijfsresultaat.
Klantenbinding is belangrijk voor iedere onderneming. Je kunt deze beïnvloeden door je klanten regelmatig te benaderen. Het al jaren succesvol gebleken loyaliteitsprogramma van Jill is gericht op het opbouwen van een duurzame relatie met je klanten.
Loyaliteitsprogramma
Het loyaliteitsprogramma van Jill verbetert de relatie met reeds bestaande klanten door ze op extra services te wijzen en een winkelbezoek of een herhalingsaankoop te stimuleren .
Via dit geavanceerd programma worden wekelijks volledig geautomatiseerd DM mailingen in combinatie met Email en SMS naar de klant gestuurd. Het loyaliteitsprogramma bestaat standaard uit een bril- en lenscyclus. Bij de brilcyclus wordt gebruik gemaakt van een 5-jarige cirkel met daarin 4 tot 5 verschillende uitingen. Bij de lenscyclus worden de contactlensdragers automatisch benaderd wanneer het tijd is voor hun lenscontrole. Je ontvangt automatisch een overzicht (no show) van de klanten die geen gehoor hebben gegeven aan de oproep. Vaak blijkt dat bij nabellen van deze klanten meer dan 80% alsnog naar de winkel komt. De brilcyclus levert een gemiddeld resultaat van 11%.
Terugkerende seizoenscampagnes
Deze campagnes worden per kalenderjaar ingepland. Je kunt hierbij denken aan voorjaar- en najaarcampagnes, back-to-school actie, zonnebrillen op sterkte etc.
Daarbij maken wij gebruik van een scala aan mogelijkheden:
- DM kaarten;
- Email;
- SMS;
- EyeFriends webapp;
- Koppeling naar Facebook, Twitter etc;
- Etc.
Jill analyseert de resultaten
Responsanalyses kunnen direct worden opgevraagd en worden door Jill aan de ondernemer teruggekoppeld. Binnen “EyeStore powered by Jill™” zijn de resultaten direct opvraagbaar.