Jill verrijkt je data
Wie zijn je beste en meest interessante potentiële klanten? Hoe meer je weet van jouw klanten en prospects, hoe effectiever en doelgerichter je met hen kunt communiceren. Met extra kenmerken en gegevens van je klanten heb je een beter inzicht wat essentieel is om rendement te halen uit je sales- en marketingacties.
Hoe krijg je het juiste type klantprofiel naar je winkel? Een huis-aan-huis actie is vaak schieten met hagel op een grote groep huishoudens/consumenten. Hiervoor heeft Jill een UNIEKE service tot de beschikking: het verrijken van je klantenbestand met klantprofielen.
Hoe komt Jill aan deze profielen? Deze worden opgehaald uit Nederlands grootste database met huishoudprofielen. Dit proces wordt maandelijks herhaald, tegelijkertijd met het valideren van je klantenbestand. Als je werkt met “EyeStore powered by Jill™” zijn de gegevens direct zichtbaar in je winkelpakket.
Klantprofielen
De huishoudens van Nederland zijn onderverdeeld in hoofdgroepen en een groot aantal subgroepen. Op basis van diverse eigenschappen (van bezit tot locatie, van vermogen tot beroep, van uitgavenpatroon tot culturele interesses) kunnen indelingen worden gemaakt. Zo wordt de doelgroep verfijnd gedefinieerd en kan Jill je extra informatie verschaffen ten aanzien van de samenstelling van je klantenbestand en omzetverdeling.
Omzetrapportage
Nadat de klantprofielen zijn toegevoegd aan je winkeldatabase gaat Jill je omzet analyseren op basis van de profielen.
- Wat is het koopgedrag van de klantprofielen;
- Welke klantgroepen kopen het meest;
- Welke klanten komen in je winkel;
- Op welke groepen kunnen we gesegmenteerde DM campagnes uitvoeren.
Klantbenadering
Op de klantkaart binnen het programma van “EyeStore powered by Jill” is het klantprofiel direct zichtbaar. Samen met de koophistorie is dit van onschatbare waarde om het verkoopproces in de winkel te sturen.
Een voorbeeld: als het klantprofiel aangeeft dat een consument ouder is dan 65 jaar, eenvoudig leeft en een laag besteedbaar inkomen heeft (AOW) dan weet je dat het geen zin heeft om een duur product aan te bevelen, simpelweg omdat de klant niet genoeg draagkracht heeft.
Opleiding en training.
In samenwerking met een gerenommeerd opleidingsinstituut geeft Jill gerichte cursussen aan ondernemers en personeel om te klantprofielen te leren begrijpen en beoordelen. Je leert hoe je de ontvangen informatie vertaald naar een succesvolle verkoop.